همشهری آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آغاز مرحله نخست طرح پلیس پیشگیری در برخورد با مزاحمین خیابانی از یکشنبه آینده (5 خرداد) خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار عزیزاله رجب زاده، رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تشریح این طرح به خبرنگاران گفت: در این طرح با مزاحمین خیابانی برخورد می شود، موضوع سد معابر عمومی ساماندهی می شود و نقاط آلوده و جرم خیز پاکسازی می شود.

وی با تاکید به اینکه پلیس همه توان خود را در اجرای دقیق طرح پیشگیری به کار خواهد گرفت، گفت: در این طرح پاکسازی توسط نیروهای یگان ویژه، تثبیت توسط یگان های امداد و تامین توسط کلانتری‌ها به اجرا در می‌آید.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به پاکسازی نقاط آلوده شهرها از وجود معتادان، ارازل و اوباش و ولگردها و برخورد با اشکال مزاحمین خیابانی، گفت: در پاکسازی معابر با هر نوع سد معبر که باعث به وجود آمدن بی‌انضباطی‌ها است، با هماهنگی شهرداری‌ها برخورد صورت خواهد گرفت.

رجب زاده، پارک موتورها در معابر، حضور کارگران فصلی در حاشیه خیابان‌ها، حضور متکدیان در معابر و تعرض صاحبان مغازه‌ها به معابر عمومی را مشمول طرح پاکسازی معابر دانست.
وی در مورد نحوه برخورد با مزاحمین خیابانی نیز گفت: در صورت طرح شکایت توسط خانم از فرد مزاحم، چه حق با خانم باشد و چه نباشد، فرد مزاحم دستگیر و بعد از رسیدگی به موضوع در صورت مشخص شدن مزاحمت با هماهنگی‌های به عمل آمده با قوه قضاییه به دادگاه معرفی و سپس قانون در مورد وی تصمیم گیری خواهد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید به لزوم مشارکت سازمان‌های ذی‌ربط در امر پیشگیری، گفت: با برخورد قاطع توسط دستگاه قضایی و بالا بردن هزینه جرم، پیشگیری از جرم آسان تر خواهد بود.

رجب زاده کثرت پلیس را باعث ایجاد احساس امنیت ندانست و گفت: ناجا به دنبال ایجاد روشی منطقی برای ایجاد امنیت در عملکرد پلیس هستیم .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، گسترش نگهبان محله را از دیگر برنامه‌های پلیس پیشگیری در سال 87 اعلام کرد و گفت: گسترش نگهبان محله کمک شایانی در پیشگیری از وقوع جرم در کشور می‌کند.

وی گفت: هم اکنون 430 ایستگاه پلیس در محله‌ها استقرار یافته اند و این تعداد ایستگاه پلیس در پایان امسال به 680 ایستگاه خواهد رسید. رجب زاده، استقرار ایستگاه‌های پلیس در محله‌ها را عاملی برای پیشگیری از وقوع جرایم بدون اجرائیات قضایی و با تعامل و مشارکت مردم اعلام کرد و با مطلوب ارزیابی کردن مشارکت مردمی با ایستگاه‌های پلیس در محله‌ها، گفت: هدف ناجا هدفمند کردن تماس‌های مردم با مرکز 197 است که در راستای پیشگیری از وقوع جرم مفید است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کاهش هفت درصدی جرایم مهم درسال گذشته، گفت: در سال گذشته در مجموع با کاهش سه درصدی روبرو بوده ایم. رجب زاده کاهش 18 درصدی سرقت خودرو که برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد را از موفقیت‌های ناجا در پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد.

وی گفت: پیشگیری انتظامی جزء برنامه‌های اصلی پلیس پیشگیری ناجا قرار دارد. رئیس پلیس پیشگیری ناجا با کافی ندانستن پیشگیری انتظامی تاکید کرد: آموزش همگانی در جهت پیشگیری از وقوع جرم از برنامه های سال 87 پلیس پیشگیری است.

کد خبر 52618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز